2011-02-22 11:01:39

Elementi praćenja i ocjenjivanja za Kemiju, Prirodu i biologiju

PRAĆENJE I OCJENJIVANJE UČENIKA – kemija

OŠ Josipa Jurja Strossmayera Đurđenovac

 

ELEMENTI OCJENJIVANJA:

-         USVOJENOST OBRAZOVNIH SADRŽAJAocjenjuju se znanja

-         PRAKTIČNO I PRIMJENAocjenjuju se sposobnosti

NAČINI PRAĆENJA USVOJENOSTI ZNANJA:

-         pismeno (prema godišnjem planu i programu, piše se 40 minuta)

-         usmeno (moguće na svakom satu, bez najave, 3 do 5 pitanja)

NAČINI PRAĆENJA RAZVOJA SPOSOBNOSTI:

-         izvođenje pokusa (na satu i domaći rad)

-         izrada plakata / postera / prezentacija na računalu (samostalni rad)

-         pisanje seminarskih radova (samostalni rad)

-         rješavanje računskih / problemskih zadataka (na satu)

KRITERIJI OCJENJIVANJA USVOJENOSTI OBRAZOVNIH SADRŽAJA

PISMENO(riješenost)

OCJENA

USMENO (kvaliteta odgovora)

86 % - 100 %

Odličan (5)

Učenik je usvojio sve činjenice, razumije gradivo u cijelosti, i povezuje pojmove samostalno, bez pomoći

71 % - 85 %

Vrlo dobar (4)

Učenik je usvojio činjenice, razumije gradivo i povezuje pojmove uz izrazito malu pomoć učitelja

56 % - 70 %

Dobar (3)

Učenik je usvojio činjenice, razumije gradivo, ali ne povezuje pojmove u potpunosti; potrebna je pomoć učitelja

46 % - 55 %

Dovoljan (2)

Učenik je usvojio osnovne pojmove, znanje mu je nepotpuno, ne razumije gradivo; prezentira znanje uz znatnu pomoć učitelja

0 % - 45 %

Nedovoljan (1)

Učenik ne zna pojmove, pogrešno objašnjava i ne povezuje gradivo, ne razumije smisao gradiva

 

KRITERIJI OCJENJIVANJA RAZVOJA SPOSOBNOSTI

Pokusi

Plakati, posteri i prezentacije

Referati i mini projekt

Računski i problemski zadatci

Ocjenu određuje:

-izvedba-način i

 dovršenost; -prikaz rezultata;

-zaključci; -urednost i

 pridržavanje

 mjera opreza; -razumijevanje

Ocjenu određuje:

-sadržajna 

 obuhvaćenost

 teme i točnost;

-preglednost;

-urednost

- izlaganje

 

 

Ocjenu određuje:

-sadržajna točnost;

-sadržajna obuhvaćenost 

 teme;

-urednost;

- struktura rada ( slike

  tekst, pribor i kemikalije opis rada, pretpostavka, zaključak )

- prezentacija rada

Ocjenu određuje:

-samostalnost u pronalaženju

 rješenja;

-ispravna upotreba oznaka

 fizičkih veličina i formula;

-ispravna upotreba mjernih

 jedinica;

-sistematičnost u rješavanju

 zadatka;

-ispravno povezivanje činjenica

 koje dovodi do rješenja

 

Opisno praćenje učenika uključuje zabilješke koje utječu na zaključnu ocjenu i odnose se na odnos učenika prema radu na satu te redovitost i savjesnost u radu i učenju: bilježnica; radna bilježnica (redovito rješavanje zadataka); pisanje domaće zadaće i aktivnost na satu.

 

 

PRAĆENJE I OCJENJIVANJE UČENIKA – priroda i biologija

OŠ Josipa Jurja Strossmayera Đurđenovac

 

ELEMENTI OCJENJIVANJA:

-         USVOJENOST OBRAZOVNIH SADRŽAJAocjenjuju se znanja

-         PRAKTIČNI RADOVIocjenjuju se sposobnosti

 

NAČINI PRAĆENJA USVOJENOSTI ZNANJA:

-         pismeno (prema godišnjem planu i programu, piše se 40 minuta)

-         usmeno (moguće na svakom satu, bez najave, 3 do 5 pitanja)

 

NAČINI PRAĆENJA RAZVOJA SPOSOBNOSTI:

-         izvođenje praktičnih radova (na satu i domaći rad)

-         izrada plakata / postera / prezentacija na računalu (samostalni rad)

-         pisanje seminarskih radova (samostalni rad)

 

KRITERIJI OCJENJIVANJA USVOJENOSTI OBRAZOVNIH SADRŽAJA

PISMENO(riješenost)

OCJENA

USMENO (kvaliteta odgovora)

91% - 100 %

Odličan (5)

Učenik je usvojio sve činjenice, razumije gradivo u cijelosti, i povezuje pojmove samostalno, bez pomoći

76 % - 90 %

Vrlo dobar (4)

Učenik je usvojio činjenice, razumije gradivo i povezuje pojmove uz izrazito malu pomoć učitelja

61 % - 75%

Dobar (3)

Učenik je usvojio činjenice, razumije gradivo, ali ne povezuje pojmove u potpunosti; potrebna je pomoć učitelja

50 % - 60 %

Dovoljan (2)

Učenik je usvojio osnovne pojmove, znanje mu je nepotpuno, ne razumije gradivo; prezentira znanje uz znatnu pomoć učitelja

0 % - 49 %

Nedovoljan (1)

Učenik ne zna pojmove, pogrešno objašnjava i ne povezuje gradivo, ne razumije smisao gradiva

 

 

KRITERIJI OCJENJIVANJA PLAKATA, POSTERA, REFERATA I PREZENTACIJE

 

ELEMENTI

ODLIČAN

VRLO DOBAR

     DOBAR

DOVOLJAN

Sadržaj

točno,  jasno, količina gradiva i primjereno uzrastu

 

neprimjerena količina gradiva, korištenje nerazumljivih pojmova

nejasno, sadržaj sadrži pogreške

nerazumljivo i nejasno

Izgled

urednan, pregledan, sustavan, veličina slova ( čitljivo s 2 metra)

 

nije u potpunosti pregledan

nepregledan, bez sustavnog redosljeda

neuredan,  nepregledan

Izlaganje

samostalno, tečno, sustavno, jasno, glasno...

 

pomalo nesiguran u izlaganju

jako nesiguran, čita

ne poznaje sadržaj, čita tekst koji ne razumije

 

Opisno praćenje učenika uključuje zabilješke koje utječu na zaključnu ocjenu i odnose se na odnos učenika prema radu na satu te redovitost i savjesnost u radu i učenju: bilježnica; radna bilježnica (redovito rješavanje zadataka); pisanje domaće zadaće i aktivnost na satu.


Osnovna škola Josipa Jurja Strossmayera Đurđenovac