STRUČNI SURADNIK PSIHOLOG:
Ivana Ćurković
Kontakt telefon: 031/601-101 (109)
mob.: 099 163 5112
Radno vrijeme:
Ponedjeljak – petak
8.00 – 14.00
Kraj školske godine i mentalno zdravlje učenika
Bliži se kraj školske godine, a s njime i pisanje završnih testova i zaključivanje ocjena. Iako se ljetni praznici uglavnom s veseljem iščekuju, završetak školske godine može biti i stresan period obilježen testovima, učenjem i brigom oko ocjena.
Iako je dobro biti savjestan oko svojih obaveza i truditi se ostvariti dobre rezultate, važno je sjetiti se da treba brinuti i o vlastitom mentalnom zdravlju. Dugoročni stres vezan uz školske ocjene može ostaviti posljedice na naše mentalno zdravlje koje se nekad nastavljaju i nakon završetka školske godine i stresnog perioda.
Tvoje dugoročno mentalno zdravlje važnije je od trenutnog uspjeha u pojedinom testu ili pojedine zaključne ocjene. Stoga se sjeti u ovom periodu brinuti o svom mentalnom zdravlju i podsjetiti se da je u redu nekada si dati mali predah i odmor – i on nam je potreban kako bismo obnovili svoje kapacitete za daljnji rad.
Mali podsjetnik o tome kako besplatno brinuti o svom mentalnom zdravlju možete pronaći na linku:
TKO JE ŠKOLSKI PSIHOLOG?
U osnovnoj školi psiholog obavlja posao stručnog suradnika.
ŠTO JE POSAO ŠKOLSKOG PSIHOLOGA?
Težište rada i najčešći korisnici školskog psihologa su prije svega učenici. Rad s učiteljima, nastavnicima i roditeljima također je uobičajen, ali on se ponajprije odvija u funkciji njihova osposobljavanja za bolje razumijevanje učenikovih potreba i ponašanja te djelotvorniji rad s njima.
U radu s učenicima psiholog:
- prepoznaje individualne potrebe učenika, te, u skladu s time, provodi individualna i grupna savjetovanja,
- obavlja psihološku procjenu učenikovih mogućnosti (procjena psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu, kasnije tijekom školovanja utvrđivanje primjerenog programa školovanja),
- dijagnosticira specifične poteškoće u učenju (neučinkovite ili neprimjerene strategije učenja, probleme s pažnjom i koncentracijom, planiranje vremena, motivaciju, ispitnu anksioznost i sl.),
- pomaže učenicima u postizanju boljeg školskog uspjeha,
- prepoznaje darovite učenike i razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti,
- prepoznaje poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili obiteljske poteškoće i pomaže učenicima da ih prevladaju,
- provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja (npr. međuvršnjačkog nasilja), programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti, razvijanje kreativnosti, učenje socijalnih vještina, itd.,
- provodi psihološke krizne intervencije nakon ozbiljnijih traumatskih događaja
Suradnja psihologa s roditeljima:
- kroz savjetovanje i edukativna predavanja na roditeljskim sastancima psiholog pomaže roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika i reagirati u skladu s njima,
- pomaže roditeljima da razviju potrebne vještine i način komunikacije kako bi mogli pružiti podršku djetetu, a pomaže i u uspostavljanju kontakata s vanjskim institucijama koje su možda potrebne djetetu
Suradnja psihologa s učiteljima:
- pomaže u prepoznavanju razvojnih i individualnih potreba učenika
- potiče toleranciju na različitost među učenicima
- pomaže nastavnicima identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti i načinu rada
- promovira različite metode rada koje potiču kreativnost i sudjelovanje nastavnika i učenika zajedno
Osim rada s navedenim korisnicima, školski psiholog ima zadatak raditi na sebi u smislu stručnog usavršavanja, rada na istraživanjima i slično.
KAKO I ZAŠTO POSJETITI ŠKOLSKOG PSIHOLOGA?
Kod školskog psihologa učenici dolaze samostalno, na inicijativu nastavnika ili roditelja, a može ih i sam psiholog pozvati.
Najčešće zablude o odlasku kod psihologa
– kod psihologa idu oni koji ne znaju sami riješiti svoje probleme
– ako idem kod psihologa, znači da sa mnom nešto nije u redu
– kod psihologa idu oni koji su nešto „skrivili“
Ove tvrdnje nisu točne!
Svi ljudi u životu prolaze kroz svoja „dobra“ i „loša“ razdoblja, pa tako i djeca i tinejdžeri. Svima nama se zna dogoditi da nam nešto, što nam se u životu događa, jednostavno postane preteško i prekomplicirano, ili neki problem počinje toliko utjecati na naš svakodnevni život da ga više ne znamo sami riješiti. U tom slučaju dobro je porazgovarati svojom obitelji, prijateljima, učiteljima… a isto tako možeš potražiti i stručan savjet psihologa koji će ti pomoći da situaciju razmotriš iz drugog kuta i pronađeš za sebe najbolje rješenje problema u tom trenutku.
Zapamti!
Učenici ne idu kod školskog psihologa po kazni, zato što su se neprimjereno ponašali, nego zato da im psiholog pomogne, kroz ugodnu atmosferu i pozitivan kontakt, poboljšati komunikaciju i odnose s drugim ljudima i samim sobom.
Slobodno možeš zatražiti razgovor sa psihologom ako:
…želiš popraviti ocjene …želiš pobijediti tremu prije ispita/odgovaranja
…želiš poboljšati strategije učenja i bolje se koncentrirati
…želiš se bolje osjećati u svojoj koži …želiš se više poštovati
…želiš bolje upravljati svojim emocijama i ponašanjem
…doživljavaš veliku životnu promjenu (smrt bliske osobe, preseljenje, rastava roditelja, prekid prijateljstva)
…netko ti govori ružne stvari, isključuje te
…ne slažeš se s prijateljima iz razreda …u lošem si odnosu s učiteljem
…netko te povrijedio i to te muči …imaš problema u obitelji
…
Razlozi za razgovor mnogobrojni su i bilo koji od njih može biti povod za odlazak školskom psihologu.
Slobodno mi se obrati.